Selasa, 11 Ogos 2009

Berita Terkini

Baru dapat tau semalam ada staff kat office KL dah confirm kena H1N1 dan lima lagi suspek tak confirm. Kelam kabut sumer pakat nakpakai mask. Akak pun tek terkecuali tapi bila tgk pakai punyalah buruk * atau aku memang buruk..aduss..lagi tak mau terima kenyataan

Hadooiiii..sunggoh berat ujian tuhan pada hamba nyer kali ini. Ya Allah, lindungi kami dari wabak ini sesunggohnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Mengetahui.

Banyak spekulasi yg tersebar mengenai Virus ni. Ada jiran akak tu kata misi utama virus ini ialah membunuh sekurang-kurangnya 1/3 dari penduduk dunia. Katanya lagi ancaman ini belum tentu berakhir menjelang akhir tahun.

Malah katanya, keadaan akan menjadi parah bila menjelang Aidilfitri. Ini disebabkan kebanyakan masyarakat bandar akan pulang ke kampung bertemu sanak-saudara dan ibu bapa tua mereka. Kemungkinan warga tua di kampung akan dijangliti virus tersebut dan jumlah kes akan meningkat.

Ada yg sarankan supaya tahun nih tak payah balik raya ke kampung. Nak balik tunggu lepas raya.

Oh! Akak buntu...ada juga akak sarankan pada hasben

"Bie, kita tak yah balik raya lah tahun nih. Mak u kan tak sihat, abah wa pun tak sihat. Kita balik lepas rayalah bila semua org dah tak ramai * cakap sambil buat muker sekupang"

Hasben akak pandang jea akak. Mesti dalam hati dia cakap

"Biar betul bini aku nih"

ahaksss

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

risau kn kak..bila dngr berita cm ni...
sbtu mlm lpas sy anta dua ank sy dmm ke hospital...smpi je kt sana..berderet orang bratur..punyalah ramai..nsb bek anak2 sy dmm x serius mana...

kdang tu geram sngt ngn haiwan perosak tu...dh le haram bawak pnyakit lak..bunuh je bg mampos smua..huh!!!gerammmm tul!

arrizz berkata...

wah biar btol xblik raya..tp ada btolnya wat cm 2..elok2 kt kg xkne,alih2 kne plak..bhaya btol virus nie..ada baikny gak p bnuh babi2 2..stu cadangan yg sgt baik..ahaks..

Selamat Menyambut Ramadhan gak utk akak n suami..

pss,tggu duit raya nie..he2

mama kiter berkata...

salam akak bieza..apa lagi..mintalah bos tutup offis 1 week..boleh rehat kat rumah..

tuan guru mama kiter nasihat supaya amalkan baca ayat kursi sebanyak 7x selepas solat subuh n 7x selepas solat asar ataupun sebelum tidur..mohon perlindungan dari ALLAH dari di khianati oleh kejahatan iblis,syaitan,jin manusia dan haiwan yang melata..

Insyallah..mama kiter sekeluarga telahpun mengamalkan..mudah2an ALLAH peliharalah..AMIN..

@e_da berkata...

salam kak.. tima kasih.. akak nak lawat sy ek.. sy berpantang di kampung la kak.. di johor.. :)